06 July, 2012

kemek lagi..


Tarikh kejadian saya dah x igt..maklumlah dah lama sgt peram gambo nie..hi3..tapi yang saya ingat sgt adalah drama yg berlaku disebalik kejadian ini..hangin satu badan pon ada biler dipikirkan balik.. Adik saya kena langgar..alhamduillah x de apa ar..cuma kete wira satu tue kemek ckit..adik tepon suh saya dtg..saya ckp kalu takat kemek tue,halalkan ajer ar..mmg dah satu kete pon dh cacat sana sini..biler adik kata, bonet x bleh tutup sbb aligment dia dh lari..trus ajak en somi laju2 gie nengok..

Yg langgar tue bdk pakistan jual perabot..sampai2 jer beria dia mtk maaf dan sggp tuk bayar baiki kete saya..okeh..saya amik no tepon bos dia bagai dan kami berlalu..senang deal gnie kononnya..bleh bertolak ansur,malas nak wat report polis bagai..mamat tue kata,wikend anta kete,dah baiki kami bleh amik balik..hari kejadian pd arie rabu..so,dlm minggu tue adik gie keje ngan bonet terikat..

Tapiiiii..tetiba hati saya x sedap ar plak..bsoknye trus suh adik gie kedai owg tue..suh baiki kete that day jgk..biler adik smp jer..amik ko! tetiba plak mamat pakistan tue msk sepital! kena pukul katanya pd malam kejadian..sebabnya..saya malas nak amik port..tepon2 bos mamat tue,x mau plak angkat! saya dh berangin..suh adik sound kawan dia then ugut kami akan wat jgk report polis!

Drama pon bermula..kebetulan mak n abah ikot jgk adik gie kedai pakistan tue..mula ar mak tepon kata jgn report polis..kesian dorg dlm kesusuhan..kita perlu bantu..eh mak! dorg dh start nak kencing kita nie..janji pakistan mmg x bleh pakai! byk sgt alasan dia..abah plak takot kalu kita report,dorg bwk geng pukul adik nnt..jgn risau abah,kita kt m'sia,bkn kt negara org..dia pon kene pukul,inikan plak nak pukul owg kan..

Dalam dok kecoh2 tue,saya suh adik gie report polis trus! buang masa jer nak discuss bagai..adik bagi cdgn suh bayar cash brapa kos ganti rugi dari dorg suh kami baiki then claim resit tue kt dorg..apa! nak suh kami byr dl..kimmm salammm..saya x caya lgsg! dorg mtk tempoh bsok..adik x layan..kami cuma ada 5 jam sblm ckp tempoh 24jam dr masa kejadian tuk wat report..adik bg masa smp pkul 2ptg then sambil tue dia menyelit gie bengkel tanya bape anggaran kos baiki..

Tepat jam 2 ptg br big bos dia tepon n discuss blk..dia sggp tanggung kos baiki kt bengkel yg dia kenal..adik mak abah ikot sekali..smp bengkel,adik trus direct tanye bape kos..dorg kata rm250 then trus adik mtk cash..dia nak wat kt bengkel umah kami jer..org pakistan tue bayo walau muka agak cuak..mana x cuak kan..dia rugi rm70 sbb kos sebenar dlm rm180 jer tuk baiki..dia dh pakat ar kononnye ngan org bengkel tue..pengajaran tuk kami sumer..nak nego,jgn ngan org luar! sekian..


No comments: