07 July, 2012

Ahad yg padat


Ahad lepas,pas saya abis AAC kami plan nak balik tapau tido puas2! plan jer,jadinye lain! tetiba plak mak ajak gie umah adik saya kt kajang tue..dah windu ngan cucu ar tue..hi3..kami jmp kt umah adik saya..ms tue dh tgh hari..makan beramai2 ar kami kt sana berbekalkan lauk dr kedai..saya plak tapau KFC..lalala..sgt meriah..sumer ada..tambah plak layan keletah si ayish..mmg hepi jer sumer..

Ohh sblm tue,masa saya jmp ngan awish,dia cuba larik2..rupanya nak sorok lebam dia kena tumbuk ngan anak jiran kami..bdk yg pukul tue br 7 thn! oiii dh samseng ko ek..saya dh start bising2 ngan mak nape x sound jer mak bdk tue..kerap sgt benda nie jadi..slalunya dia bergurau smp tolak si awish nie terjatuh..abis luka sana sini..kali nie,mmg saya rasa cm melampau sgt! dh 3 hari kejadian,lebam kt bwh mata dia nie x sembuh lg..geram plak saya mengalahkan mak n ummi awish sndr..hi3..

Tujuan utama kami nak nengok tmpt baru car wash adik saya..tapak lama ada masalah plak..lama jgk ar dorg nie stop kjap..makan 3 bulan jgk rasanya..kcian dorg,br nak mula berniaga dah diuji plak..rezeki dorg melimpah2 plak pas ubah port..ada hikmah tuk sumer nie..dugaan dorg ngan masalah tapak, ditambah plak ngan kes kecurian brg2 car wash..jadik kes polis kejap,mujur x naik court..

Mulanya ada sowg mamat nie offer tapak car wash kt area putrajaya..tapi yg busuknye,dia mtk duit kopi bagai plak..adik saya x layan sbb tau mamat nak kencing dia..mamat nie hangin,pakat ngan salah sowg pekerja adik saya then curi brg2 sumer..nak wat keje curi,x reti..dah amik sumer brg2 bleh plak ko mangga balik kontena tue..mmg senang ar keje polis kan..masak ar kalu adik saya n partner berkeras jgk nak bwk bdk penguasa pbt tue ke mahk..mau abis sumer keje n pencen ko..beringat ar slalu..x kemana kita kalu wat keje jahat nie..bdk tue lepas pas dia byr kerugian adik saya x niaga,brg2 adik saya pon dpt balik then bleh ar dorg mulakan operasi balik..gud luck kowg! keje kuat ek bleh byr blk duit aku..hua3..

No comments: