11 July, 2012

WW - Interbiu Akauntan


Genap seminggu lepas saya ada interbiu akauntan..Arie tue saya ada apply keje akauntan kat opiz en somi..niat di hati nak temankan rakan baik saya suhaila masa gie interbiu nanti..poyo jer kan..cam confirm dorg nak pggl kita interbiu..hi3..sudah tersurat rezeki saya..dalam byk2 form yg en somi tlg antakan..nama saya yg terpilih..eleh! guna kabel bleh ar kan..sedeh weh org kata gtue..saya juga punye kredibiliti sndr tuk permohonan interbiu nie..tapi x pe,saya wat yg terbaek tuk kerjaya saya..

Pagi tue,saya gie interbiu ngan semangat yg membara..hua3..sambil tggu kt lobi,ramai kwn2 en somi yg saya tegur..harammm sowg pon x kenal saya! mencik! mgkn jgk dorg konpius kan..wat apa saya dtg cnie pepagi buta tue..lagipon en somi x bgtau yg saya ada interbiu akauntan kat ctue..

tapi cite sbnrnye,dorg mmg x perasankan saya..yer ar,selama nie saya dtg kesana ngan keadaan yg x semenggah! selebet habis..biler dtg nak interbiu,sure ar make up kan..pakai lawa2..sebab tue ar dorg x cam saya lgsg! alah! tau ar saya x cantik..cam gtue sekali kowg nilai aku kan..kuang ajak!

Interbiu saya berjalan ngan lancar walau pada mulanya saya gagap kejap..biasa ar saya lambat panas..hi3..ada 4 org panel yg interbiu..sumer saya kenal tapi dorg x kenal saya..hi3..khabarnye result kuar x lama lg..saya dh bleh agak saya x dapat..wah! beria ko tau segala..ye ar,saya dtg interbiu pon atas tiket en somi..cam frust jgk dorg judge gtue..tapi hakikatnya,pesaing saya sgt hebat..sumer grade 1st class degree ko! mampu nak dpt pointer kencang gtue? ha3..erm tapi x pe,sekurangnya saya wat bebetul..saya x mau nama en somi jd busuk sbb bini dia gie interbiu x prepare.. ;)

Sudah! kata WW..beria plak ko taip pjg2 gnie kan..hi3..

1 comment:

lieyalatif said...

good luck dan all the best...moga ade rezeki di sana....

wahhh akauntan...mesti mate n otak dok kire $$$$ ni jek kan...lieya ni lemah math hahaahaha....tgk nombor byk2 mulee laa penin hahahaah...respek dgn org berkejaya akuantan nie....