21 February, 2009

akak nie x boleh lawa ckit ke???


Nur Aina Athirah..

akak nie x boleh lawa ckit ke? nie ar patah ayat yang slalu kuar dr mulut adik aku,aina kalu kitorg nak kuar g memana..sian ko dik,akak ko nie x suke makeup2 berbagai..kami se famili suke panggil dia kak long @ mek lalak..sbb kecik2 dl,dia x main ar nangis sedu2 nie..apa barang,lalak ar baru power..dgr satu flat kalu dia dah melalak..btw,nama penuh dia Nur Aina Athirah..sedap kan..lapang je dada dgr nama dia..

aina nie ma jaga pas abis pantang..anak sulong kak tie n abg faizal..jiran se flat aku merangkap ustz sek agama aku n adik2 dl..masa aina nie dtg dl,aku br je msk itm..kira aina nie menyambung warisan dak pompuan supaya x pupus dalam umah tu..aina nie rapat ngan abah..mana abah pg,ada ar dia..abah baru je nak pakai baju,dia dah tercongok kat dpn pintu umah..nak ikut ar tue..kira dia nie cam jadi pengganti aku ar jadi asst abah,teman abah pg memana..


cute kan minah nie..se cute perangai dia..hahaha

aina nie suka melawa..tiap 10 min,mula ar dia cari cermin..dok belek rambut ar,x pon belek2 muka dia..kalu kuar nak pg kedai dpn umah pon,sure dia pakai proper cam nak pg midvalley..biar mek lalak tapi gaya kena maintain..reputasi sebagai awek perasan cun kena jaga..ye x?


aina with mentornye,dik li..

adik aku yg bongsu..aina pggl abe lie,cz dia nie asal k'tan..time nie dia tgh debab..ma suka pakaikan dia skrit kembang..mmg paberet dia ar tue..tmbh plak wane pink..lagi ganas dia mem'pose'kan keayuannya..


sbb kitorg slalu ejek dia debab,dia pon berusahalah utk rajuk makan..nie ar perubahan aina pas hampir 3 wik x mau mkn nasik,layan roti je memanjang..dah kurus nmpk cengkuk ar plak kan.. tp dia lagik suke..bleh melaram baju cantek2..selama nie pilihan baju terhad cz dia debab..
hahahaha


pic kat kl sentral with tudung baru yg di 'pau' dr akaknye

kini ini sume kenangan manis buat aku..aina n famili dia dah pindah balik kelantan..dorg nak mulakan hidup baru kat sana..sedih? x yah cakap ar..ma n abah smp berminggu demam ingat kat dua beranik nie..aina n aiman..tiap hari ma call aku kat opiz rindu ngan telatah dorg..ye ar..bkn sehari dua dorg berdunia ngan ma tapi bertahun..

ada masa kesempatan nnt,aku akan pastikan curi masa bwk ma jump anak2 dia neh..terubat ar ckit at least rindu kat dorg..pape pon,ma akan cal dorg selang 3 hari,tanya perkembangan dan study dorg..sayang betul mak ngan dorg..

No comments: