19 February, 2009

atak! dom aien dame..(akak jom main game)


N3 kali nie aku nak cite pasal adik2 aku..bkn adik kandung tapi anak yang ma aku jaga..kitorg sume dh x ddk ngan ma,dia bored duk sorg kt umah,so amik ar upah jaga bdk..Untuk permulaan,aku cite pasal Muhammad Darwish Akma a.k.a awish dulu..nie kira fav adik aku ar cz ma ckp,peel dia saling x tumpah cam aku kecik2 dl (tapi aku x pelat ar)..

awish nie mmg sgt rapat ngan aku..dia yg plg berani usik brg2 aku n suke2 jer nak terjah blk aku ms aku tido (nie sume pantang aku neh)..yg peliknye,aku x marah pon dia..cian kt yg lain,cam x adil plak aku..tapi sume adik2 aku syg tau..

nie masa umur darwish dalam 3 bln kot..yg sblh 2 danial,abg darwish..
ms awish lahir,aku kat itm perak lagi..ma tepon,bgtau kak da (umi awish) dh bersalin,excited giler aku..x sabar nak balik tgk dia..b4 nie,muhammad n aishah( arwah abg n kakak awish) lahir,aku x smpt nk jmp..dorg meninggal slps lahir..Al-fatihah wat dorg..
awish nie lahir x cukup bulan,so ms bwk balik umah ma,alahai cutenye..umi dia pn x brani nk pegang..ma yg jaga kak da ms pantang..so awish nie ma jaga dr baby lagi ar..Bg aku,lahirnya awish nie cam satu rahmat n sinar buat famili kami..kak da hadapi ujian plg hebat ms kandungkan awish..aku pn x tabah cam 2..


nie masa awish setahun..dah besa ckit..cute kan..
walau lahir x cukup bulan n bdn kecik,tapi x smp sethn (x salah aku 10 bln,awal sebln dr aku) dia dah bleh bejalan..satu yg lmbt dier ni,bercakap..awish nie pelat,smp skrg tue..cam ner ar msk sek nnt..awish..awish..

dalam dok pelat 2..dia suka membebel..kalu dia ckp tapi org x paham,pandai plak dia marah..lg satu kuat merajuk kalu x ikut ckp dia..ish letih nak melayan( kuat merajuk? cam peel aku jer..) hahahaha...


nie plak masa dia 2 tahun..with qayyum,zaim n aina..

ma aku mmg suka wat mkn2 celebrete besday..x kira ar anak dia ke (walau sume dah tua bangka),anak jaga ke,anak buah sekali pon dia akan wat mkn2..ma masak sedap tau..sbb tu ar aku debab,suka makan ma masak..(yer ke? Tue ke yg sbbkan aku debab..tidakkkk!)


pic nie awish dah 3 thn..sori agak seksi di situ..with danial n zaim

dorg ber3 nie mmg rapat..nie ar jgk yg menyibuk kalu aku kuar dating ngan en tam..huh kaco org nak b'romantika je..tambah plak,en tam mmg suka melayan bdk..awish nie pon sgt ar manja ngan en tam..(ish bdk nie ikut aku jgk ker manja ngan en tam?)

with uncle man,pak sedara awish..ada cam khalid jamlus x?

klon khalid jamlus nie dl rapat gak ngan aku..ms pas abis spm,b4 aku masok itm,kitorg slalu spent time 2gether..ms tue dia br dtg dr k'tan..so aku ngan ijam slalu bwk ronda2 kl..skrg? gilo ko nak rapat ngan laki org..mau msk front page metro aku nnt..
hahahaha..


with abah aku,en mokhtar..dah pandai bergaya dah ms nie..
pape ckit sure nk menyendeng ngan abah (ikut aku jgk ker?)

pic nie ms sedara aku kawen kt kajang..jauh si awish nie ikut kitorg berjalan..mmg dah merata aku bwk dia..awish byk habis masa ngan ma aku dari umi dia sndr..x reti nak balik umah..kekdg tue aku yg dukung dia bwk blk umah umi dia..nasib baik selang 4 umah dr umah ma..nampak je kenit bdk nie,tapi berat! mengah aku kalu dia mtk dukung ms naik tangga..
pape pon,aku jarang mis request dia..apa dia nak,aku layan je..dia cerdik n pandai amik hati aku,sbb tu aku syg sgt kat dia..aku x putus doa moga dia jd insan berguna dan menjadi kebanggaan 'atak' nye ini..amen..
k ar smp cnie dl..iallah pas nie aku cite pasal adik2 aku yg lain plak k..
chow...

No comments: