20 February, 2009

cari jalan pon nak gadoh !



en tam kn pg exam ptd bsok kat maktab penjara kajang..jauh gak tue..exam pagi,tmpt pon x penah pg..peel en tam neh,dia akan survey jalan dl..so, bila dah tau jalan,x de ar kelam kabut nnt..
tau jalan? tapi nape tiap kali dia pg memana,aku jgk yg bawak ek? hahaha


arie dah malam,tmpt pon gelap..aku col su,dik joe n ibu tok confirmkan sume landmark supaya x sesat..tapi nak dijadikan cite..byk sgt signboard pg ke kajang..mana satu jalan nak amik neh? en tam cam dah panas..2 3 kali aku salah bagi direction..aku nie x pandai nak jadi pandu arah..aku nie masalah ckit ngan arah..x tau beza kiri ngan kanan..dr kecik lagi,nie ar prob aku..tangan tunjuk kiri,mulut cakap kanan..tambah plak aku nie kan rabun, nak sampai signboard br aku nampak nama tmpt 2..bila dah mnpk,smpg nak msk pon dah dekat sgt..nak m'belok mmg x smpt ar kan..lagi ar hangin en tam..

asyik kena marah je..aku pon amik keputusan utk merajok..wat bodo je..cian aku tgk en tam terkial2 cari jln kat pekan kajang tue..en tam nie ada prob ingat jalan..pg 10 kali pon blum tentu dia ingat tmpt tue..sbb tue ar aku slalu teman en tam kalu dia nak pg memane..

setelah hampir sejam berlegar2 di pekan kajang,kena hon,kena bim sbb lembab,salah msk jalan tambah plak gf merajuk,akhirnya en tam jmp jgk maktab penjara kajang! wah!!! tahniah en tam.. akhirnya en tam berjaya!!! senyum berlagak en tam disitu..

No comments: