28 February, 2009

tukar roommate lagik...

pepagi lagik aku dah bangon..x sabar pg kursus? oh tidak..aku tgglkan bilik dalam keadaan tongkak semlm..
aku kemas blk tu b4 gie course sebln..lagik pon aku akan menerima org baru msk blk aku..so,kena ar kemas apa2 yg patut..
bagi hint yg baik pd org baru supaya aku x tukar2 lagi dah roonmate dah..
aku baru 2 thn dok kat umah nie..tapi dah tukar 3 org roommate!

adakah aku nie x diminati? x selesakah mereka tido seblk nagn aku? x gemarkah mereka ngan gaya hidup aku yg suka memerap dal bilik sambil tido? ohh sesungguhnye aku x mengerti..


LINA



Memula msk umah nie,awal thn 2007 aku mmg dah set nak seblk sorg..tapi disebabkan kekangan bilik n sewa umah yg agak 'berpatutan', RM650.00 utk umah flat 3 blk kos rendah! kami pon dok ar sebilik..
aku senang sekali idup ngan lina,dia pembersih n pengemas.. aku pon lelama contohi kekemasan dia..yg baik elok ar kita ikut kan..
lina nie sesungguhnya amat penyayang orgnya..tiap ptg b4 aku pg kelas,lina akan pastikan aku mkn dl..dia akan kemaskan meja studi aku kalu aku x smpt kemas..(x penah kemas sndr pon)..
yg aku terasa sgt kebaikan lina neh,dia x penah campur urusan aku or busybody mana aku nak pg n apa aku nak wat..tapi,dia x kan tido selagi aku x smp umah..dia x tepon or sms aku,cz takut aku rasa x selesa..cian kat lina,bile aku prsan cara dia cam tu,sejak tu aku akan sms dia kalu aku blk lmbt or blk kg after kelas..
(blk kg? bleh istilah dr shah alam ke sg buloh sbg blk kg?)

bila tgk masa aku terisi ngan pg keje pg n mlm pg kelas,lina pon akhirnya mencontohi aku..smbg degree plk uitm..kira aku ni pon ada ar jgk part tuk di contohi..kebetulan bdk blk seblh,uya br konvo dr degree dia..dpt keje plak jauh dr umah kitorg,so uya mengundurkan diri dr umah kami..zaira,seblk uya x mampu nak byr sesorg sewa blk tu..

oleh itu,lina pon merelakan dirinya utk memikul tanggungjawab zaira..dia perlukan ruang tuk study n privacy sejak jadi student..
kiranya,aku ditinggalkan oleh lina dan di isi tempat itu oleh...

zaira


kenangan bdk umah aku..
dr kanan; zaira,aku,lina
bkang; wan,uya

minah nie asal dr tanjung malim..aku penah pg umah dia ms ayah dia meninggal..cian tgk dia,br 22 thn tapi dah pegang t/jwb besa tuk sara keluarga..walau kecik bdnya,dia cekal..dl dia keja kat 7eleven..naik moto pg keje kt sec 19..keje ikut shif..kadang mlm,ptg,pagi or tgh mlm..idup x serupa org dah..br smp umah,dh dpt cal suh ganti staff cuti..dia x byk songeh,asal bleh dpt duit nak anta kt kg..

pas jmp syam,zaira byk berubah..idup dia lbh teratur..ada ar masa tuk bersosial..syam ar jgk tlg zaira dpt keje kt bank kepala rimau tu..gaji lbh dr tmpt lam,so bleh tlg mak dia lbh gak..alhamduillah..

jodoh aku nagn zaira x panajng..bln 3 nie dia nak kawen dah..aku sedih x dpt tgk adik aku ms hari bahagianya..sbb aku kt akademi ms tu..apapon,aku doakan moga dia bahagia,x lupa janjinya ngan aku nak bantu mak n adik2 dia yg kecik2 lagi walau dah kawen..aku tau dia anak yg baik..org yg baik,jodohnya allah janjikan yg baik jgk..doa aku,moga syam jadi sinar dlm famili zaira..amen..

tu ar serba sedikit ex2 roommate aku..nyata,dorg kuar dr blk aku bkn sebab aku,tp ada sbb lain..sesungguhnya aku adalah roommate yg baik..kan korg kan..kan korg..hahahaha...
penganti zaira? orgnya aku gelarkan sue..aku x de pengalaman ngan dia lg cz dia msk nnt 1hb,so x smpt nk jmp dia lagi..
tuk bulan pertama ini,sue akan tido sesorg dl kat bilik yg aku dah kemaskan!
wah! sure lina n zaira bangga tgk aku kemaskan bilik!!!
hahahahaha...
chow!

No comments: