18 February, 2009

wira kerr?

WIRA AEROBACK 1.3
TAHUN: DIS 2001
NO PLAT: WJx 2xx2
TARIKH BELI:15/07/05

nie ar harta pertama aku beli pas keje 6 bulan kat Harmony Driving Academy..masa tue gaji aku kecik je tapi x sangka plak loan bank lps..mgkn masa 2 x de hutang ar kot..beli kete nie pon cam beli ikan kat pasar..tgk2,belek2 pas tu trs bayar duit booking cz ms tu ada 3 org lain minat gak kat kete 2..

aku ngan abah pon p'caya bulat2 kat tokey use car tu..aku tgk title dia,owner b4 nie,dah baya atok aku dah umur dia..aku pikir may b atok nie x larat nak bwk kete dah kot..so,aku n abah wat kesimpulan kete nie mmg dijaga ar..tapi hakikatnya,hampeh!

pas byr deposit,loan dah lepas n dah sign pon aggrement,baru aku didatangi oleh sorg hamba allah nie..dia bgtau aku,kete nie dl dimiliki oleh sorg rocker agak glem jgk ar kat m'sia nie..dia pakai nama bapak dia beli kete nie cz susah nak wat loan memandangkan pendapatan yg x tetap..

pas dgr nama rocker nie,br ar aku sedar yg kau akan b'hadapan ngan byk prob pas nie! ye ar beb..rocker nie setahu aku,nama dia mmg penuh dalam data polis..aku pandang abah,sure kete nie byk prob..patut ar tokey MELAYU tu cpt sgt wat sume urusan beli kete nie..

nak dijadikan story,aku nak lebur dkt 10k tuk baiki blk wira nie t'msk ar tukar enjin kpd 1.5 since arie pertama aku bwk blk umah..sejak itu ar jgk,aku merungut nak jual,msk muzium n jdkn tukun ikan wira nie..(cian kat besi nie,dia x salah..tuan dia yg x jaga dia bebaik..aku pon tuan dia jgk..aku ke yg salah?)

dalam dok merungut tu,dkt 4 taun jgk ar abah pakai kete nie,walau aku yg bayo bln2..kira kete rasmi abah ar..yg benci sgt tuh..tiap kali aku pakai,mesti dia wat hal..

skrg nie aku ke besi nie yg salah????????

chow...

No comments: