04 March, 2011

majlis bertandang (beli buah)


sempena kndr bertandang kami pd 13 feb 2011..
kami laki bini amik cuti awal ckit..
khamis + jummat + isnin..selasa plak cuti maulidur rasul
pd ptg jummat tue..
pas solat,saya ikot en fzul ke westport beli buah..
kali pertama saya msk area westport neh..
kami ke gudang buah kat cnie..
sgt besar bg saya..sure berjenis2 buah import ada kan..
sblm wat pembayaran jualan..
kami kena tempah dl buah yg kami nak..
yg saya order ms nie..
1. buah oren - 2 kotak ( rm 48/kotak)
2. buah lai - 2 kotak ( rm 36/kotak)
3. buah anggur - 1 kotak (rm60 - 4kg)
x salah saya..gtue ar harga dia..

utk kesini..
kita perlu dapatkan kebenaran dr polis pelabuhan dl..
kowg bleh amik pas pelawat kat pintu msk..
pastikan bonet n dlm kete clean x de brg..
bg memudahkan urusan pemeriksaan keselamatan..
dr pntu msk..just jalan trus..jmp simpang 3..
amik ke kanan..pas tue belok ke kiri..
dh jmp gudang buah tue!
ms blk nnt..pastikan sumer resit pembelian disimpan..
jgn lupa mtk cop pembekal buah pd doc pembelian..
sbb pihak kastam akan check doc nie nnt..
pas pelawat pon kena pulangkan jgk tau..

pas beli buah..
en fzul bawa saya ke wisma westport..
kami ke tgkt atas sekali bangunan nie..
kat cnie adalah salah satu pej LPK jgk..
saya x pasti nama unit nie..
tp keje dorang adalah telek monitor data kuar/msk kapal..
ala2 controller unit dkt airport..
kami ke sini sbb nak anto kad jemputan..

saya sgt teruja naik atas nie..
dr cnie saya dpt lihat pergerakan kapal kat radar..
pas tue dpt tgk sndr pergerakan kapal masuk..
kapal2 punggahkan brg2 kat demaga pelabuhan..
skrg br saya faham kerja biras saya..abg yani..
keje dia control pengalihan kontena dr demaga ke kapal..
nmpk x bendalah yg cam bentul 'L' tue?
kat atas tue ar dia keje! aduhai..gayat sggh kalu saya ddk kt ctue..
pemandangan yg saya dpt lihat td..
adalah dr tingkat teratas bangunan ini..
satu pengalaman baru buat saya!

2 comments:

ladyzamea said...

info yg menarik..sy suka..Tq

yaNa said...

welcome mea..
harap2 dpt bantu anda..hi3..