12 March, 2011

selamat hari lahir syg mak long!


anak buah saya wina dh setahun!
dah besar syg saya yg satu2nya anak buah saya..
dlm setahun nie..
adalah dlm 6-7 kali jer saya dpt jmp dia..
nak wat camner..anak buah saya ddk ngan tok dia..
kat yan,kedah..

seminggu lps majlis kami di pulau indah..
wina pon dtg ke kndr sedara belah ibunya..
x jauh pon..kat don sek lama saya dl..
kesempatan nie kami ambil tuk jmp ngan dia..
mak saya x lalu nak mkn lauk kndr..
excited sgt dpt jmp cucunya yg sorg itu..

3 generasi..
wan..mak long..wina..
saya rs dia ikot saya 2 pekara:
1. mata sepet..
2. dahi luas..ha3..
rambut dia pon nipis sajer..
ibu ngan abahnye rambut lebat..
mgkn ikut saya jgk ar kot nie..hi3..

sgt hepi tgk dia ketawa..
terasa lepas windu di dada..
nenek saya di t'ganu masih belum dpt jmp wina lg..
iallah..kalu ada kelapangan nnt..
saya paksa abahnye bwk ke t'ganu..
di majlis saya pon..wina x dpt dtg.. ;(

wina x bleh nak berjalan sndr lagi..
nie pon wan nye dok pimpin..
bukan main suka lg dia..
dpt kaki nnt..abislah..mau penat nk kejar..
wina x brapa nak sgt ngan abah..
ye ar..jmp pon jarang2..
ms mula2 jmp mak pon..
dia dok meraung..pas pujuk pelan2..
baru ar dia nak..
kata tok dia..wina mmg x mau sgt nga org laki..
mgkn dia x biasa sgt kot..
ngan abahnye pon jarang jmp..
tp adik saya kata..tiap kali dia blk yan..
wina ok jer ngan dia n ibunye..
air di cincang x kan putus..btul x?

saat2 bahagia abah dan mak saya..
wajah inilah yg slalu saya mau lihat..
abah gembira..mak saya penuh suka..

besday wina yg pertama pd 4hb feb..
saya ngan famili wat makan2 ckit tuk dia..
walau wina x de..sambut besday di kedah..
mak tetap masak pulut kuning..nak raikan wina..
biarpon wina jauh di mata kami..
tapi sayang kami tetap dkt di hati..
selamat hari lahir sayang..
nur farisha syazwina bt zulhilman

No comments: