27 September, 2009

hari bahagia zaira & syam


seperti yg dijanjikan..
pas balik dr pantai batu burok,kami berdesup ke umah mertua zaira..
exroommate aku nie kawen ngan org ganu..
x jauh ar sgt dr umah nenek aku..
dorg kawen mac lps,tapi baru nie nak buat majlis bertandang..
kira ala2 open houz gak ar katanye..

zaira ada singgah umah nenek aku raya ke2..
syam pon x susah nak cari umah nenek aku..
dia dah biasa area chabang tiga katanye..
tapi sepanjang musim raya nie,
aku x berkesempatan lagi tuk bertandang umah dorg..
pasangan nie dok cbuk berjalan raya siang malam..

aku cakap ngan abah..
kami adik beradik nak balik umah dulu..
gilo ko gie kndr kat ganu pakai jeans!
si dik li rileks jer pakai suar pendek 3/4..
mau sekampung dok tenung kami nnt..

tapi,
abah n mama x mau singgah memana..
x smpt nak nak kejar masa..
jadinye..lenjan ar kami ke wakaf mempelam..

x susah sgt nak cari umah syam nie..
cuma msk ke dlm skit jer..
umhanye di tepi bendang yg amat luas..
viewnye sgtlah cantik..
tapi aku x smpt nak snap pic sbb hujan..

smp jer umah syam..
kami disambut oleh pengantin sndr..
meriah weh kenduri dia walau jam sudah 3ptg + hujan renyai2..
tapi majlis tetap jua diteruskan..

tradisi di sini..
pengantin pompuan x leh gie memana..
hanya duduk di satu sudut umah jer..
salam ngan tetamu n bagi gift door..
oleh itu,amatlah bosan si zaira nie..

dia org perak..
mana ar biasa ngan budaya kat sini..
mcm2 yg dia kongsi ngan mama aku..
korek2 tips2 jdi menantu t'ganu yg baik..
hehehe..

aku masih x percaya zaira kawen..
bakal jadi ibu pada psgn kembar!
iallah bulan mac 2010 nnt..

adik aku yg sorg nie manja org nye..
tapi hatinya cukup tabah!
aku doakan zaira bahagia..
bahagia bersama insan yg dia cintai..
insan yg menjanjikan kebahagiaan bersamanya..
gud luck sis!

No comments: