07 September, 2009

jom kita berkelah..


kami dah berpeluh2 pikir nak berbuka kat mne nie..
ngan keadaan ekonomi yg kureng nie..
pas tolak budget raya,
adalah x sesuai tuk bermewah2 mkn kat hotel bagai..
nak masak plak,aku x reti..
nak mkn kat umah?
mane bleh! kitorg x kawen lagi..
tapi gatal gak tue,nak berbuka bersama2..
hehehe..

alih2..kami pon gie bazar ramadhan kat pkns..
beli juadah berbuka mane yg patut..
tp dalan otak dok pikir2 lagi nie..
kat mane nak lepak nie..
x kan dalam kete jer..
pas beli juadah,kami pon jalan2..
nak luang masa b4 decide nak berbuka kat mne..
ikut hati aku,sempat lagi nak pecut sg buloh nie..
tapi en tam camner? sure dia nak ke pulau gak..
kami lalu ar kat dataran shah alam..
dkt ngan masjid + muzium negeri..
kat snie ada padang luas terbentang..
kitorg tgk ramai yg lepak kat cnie..
berkelah pon ada,tuk berbuka..
cam meriah jer..
dapat idea!
kuarkan surat khabar,pilih port best..
trus bentang n hidang juadah yg kami beli tadi..
sambil tggu masuk waktu,
kami lepak2 tgk tv cite sin chan guna tepon aku..
makin lama,makin ramai yg datang lepak..
meriah giler weh! sgt suker aku..
ada yg datang ber2 n ada gak yg group..
famili reramai pon ada gak..
kat cnie,mbsa pasang sport light..
so,x ar aku risau nak meraba makanan jap lagi..
pas berbuka,kami siap trus ke masjid..
dekat jer..jalan kaki pon bleh..
best gak kan idea berbuka cam nie..
jimat + best!

No comments: