30 September, 2009

opiz aku terbakar?


building opiz aku terbakar!
aku baru jer balik dr lunch ngan kak ros..
baru sesgt naik lif tadi b4 kejadian tue..
ms dlm lif td,kami hampir terperangkap..
smp kat tgkt 10,lif terhenti kejap b4 laju naik smp floor 14th..

aku rasa aku baru jer ddk kejap kat meja aku..
b4 pen ada kebakaran di tgkt 8!
dan suh kami sumer turun ke bawah bangunan guna tangga!
kawan2..opiz aku di tingkat 14!
barapa anak tangga aku nak turun smp bawah?
kami diarahkan tuk cari kawasan berlindung..
sumer pakat pg kat parking berbumbung dpn building lhdn..
panas terik masa tue weh..
baru aku perasan yg staff kat miti nie ramai gak kan..
slalu dok jer kat opiz sndr..
x reti nak bergaul ngan rakan2 kat floor lain..

bila dah lepak reramai..
mmg best ar kan..
masa nie aku dapat berkenalan ngan ramai org..
dapat tgk gelagat org sambil tggu arahan seterusnya..
hampir sejam jgk ar kami lepak..
siap basahkan tekak lagi kat mamak stall bwh tue..
giler haus weh nak minum jer rasa..
kebakaran tue kecik ajer..
dapat di kawal ngan baik oleh pihak bomba..
tepat kul 3.30ptg,kami diarahkan naik ke pej semula..
uik..ingat dah bleh balik trus..
hehehe..
ptg tue abg ngah info aku yg ribut semacam di kelantan..
abis motor2 kat opiz dia terbalik..
smp atap umah dia pon tercabut..
mmg betul2 kuat ribut tue..
nie adalah petanda gempa bumi & tsunami yg melanda indonesia..
al fatihah buat mangsa2 yg terkorban..
salam takziah buat mangsa yg terselamat..
moga mereka tabah menghadapi ujian dari Allah s.w.t
amen...

No comments: