15 September, 2009

shopping @ pkns



nak raya nie..
memacam kena prepare..
seperti tahun2 sudah..
aku akan bwk mak abah gie shopping raya..
beli apa yg patut tuk dorg..
tahun nie raya mgkn sepi ckit kot..
adik aku yg tengah beraya kt kg wife dia..
so,kami ber4 jer ar yg balik t'ganu..



aku bwk dorg gie kompleks pkns,shah alam
nak bwk ke jalan tar,mau tercabut lutut abah berjalan nnt..
aku bwk sekenit aliya gak..
jarang dpt bwk dia berjalan..
hepi giler dia dpt jalan2 kt tmpt ramai org..

kak siah,awish n dik lie follow gak..
sajer nak dtg berjalan2..
sambil2 tue nak tgk suasana org nak sambut raya..



sambil mak abah pilih baju yg dorg suka..
aku layan aliya n tgk persembahan..
ada artis yg meriahkan suasana..
ada gak pertandingan tuk pengunjung sertai..
puas hati bila dpt berbelanja tuk parents..
kalu kecik2 dl,kita dok cbuk pilih baju sndr..
murah mahal tolak tepi..
x pikir pon abah ada duit ke x..
yg kita tau,kita nak jgk brg tue..
bila aku dah besa,ada pendapatan sndr..
tiba plak giliran aku..
tapi mak abah cukup teliti beli brg..
amik baju yg harga berpatutan jer..
membazir katanye,beli mahal2..
cian kat aku nak kuar duit byk2 tuk dorg..
bagi aku mahal murah tolak tepi..
yg penting mak abah aku hepi!

2 comments:

Rindu Alam Indah said...

ko org Ghanu ke?
kt maner..?
aku baru blk beraye diving raye kt pulau bidong terenganu...

yaNa said...

kg abah aku kat kuala t'ganu..
ish ko nie,org seronok2 raya kat darat..ko beria plak raya kat laut..hehe