26 October, 2009

26 okt..setahun berlalu..


dah setahun berlalu..
saat2 manis aku bergelar tunang en mohd faizul mhd pauzi..
igt lagi detik bersejarah itu..
kat umah pusaka arwah nenek n atok aku..
mmg sengaja aku pilih tmpt nie..
aku x terkilan pon kwn2 x dapat dtg..
aku paham cz umah majlis nie kat N9..
jauh dorg nak dtg..dah menyusahkan org plak..

nie ar kg omak den..
kg tanjong limau,sri menanti,n9..
aku malas nak cite pjg2..
layan pic jer ar ek..

rombongan dr pulau indah..
bertemakan purple..
seragam jer sumer secolour..
penangan arahan mek yah!

waris2 yg berduyun2 dtg..
x sangka ramai yg dtg..
terkejut kot anak jiah nak tunang kt kg!
ha3..
upacara bermula..
masih tebal ngan adat pepatih..
agak lucu masa nie..
org n9 berlawan ckp ngan org kelantan(parents en tam) + jawa (wakil famili en tam)..

aku bersama brg2 hnataran dr en tam..
sgt2 hepi ms nie cz sumer ada bunga segar..
selama couple x penah dia bg bunga byk cam ginie!
setelah 6 tahun berkawan,kami bertunang jugak akhirnye..
3 of us..anak2 en mokhtar + pn rujiah
aku bersama bakal2 ipar + bakal biras + bakal ......? ha3..

org kuat disebalik kenduri tunang aku..
mmg meriah..
aku x sangka kenduri yg aku plan nak wat simple2..
jadi cam kndr besar plak akhirnye..
sggh terharu ngan usaha mereka!
barisan wanita yg meng 'make over' kan aku ptg tue..
sejak dr bertunang nie ar..
aku mula berjinak2 pakai make up..
sbb tunang aku puji cantek! ha3..
doakan kebahagian kami..
doakan kami disatukan..
doakan jidoh kami berpanjangan..
sebab......aku dah malas nak lalui proses..
ngorat2 setahun..dating2 + couple2 6 thn..
baru dapat merasa jadi tunangan org!
ha3..
en tam!
nie brapa thn lagi mau tggu daaaaaaaaa....

No comments: