23 October, 2009

selamat berangkat!


dr KLIA td..
en tam trus bwk aku ke umah kak teh + alang kat sbg bestari..
mlm nie pak lang n mak lang berangkat tunaikan haji..
syukur aku pada allah s.w.t
dpt jgk aku jmp pak lang b4 dia berangkat ke Mekah..

anak pak lang ada 7 org..
sumernye laki2 n dah tua bangka!
ha3..
aku sering dibuli oleh abg2 sepupu aku ini..
ms tue aku sorg jer cucu pompuan nenek aku..
aku slalu ngadu ngan nenek aku,abg2 buli aku..
padahnye...sorg2 kena sebat! ha3..aku suka2!

mmg ramai yg berkumpul mlm tue..
kak teh hidang makanan kat garaj kete umah dia jer..
umah nie pon br msk 2 bulan..
besa n luas ar garaj nye..
masing2 lbh selesa tuk lepak bersila dr duk kat sofa..
sofa org tue dah ar baru,naya plak kalu terkena kuah bagai..

riuhnye x yah cakap ar kan..
mmg terdiam en tam ngan gelagat famili aku..
aku perhatikan dia dok smbg gelak jer..
aku tanye paham x org nogori bersembang?
dia angguk2 then ckp paham 5 word dpn jer..
ha3..aku pon tmpg gelak..berlagak paham!

yg cam YB tue ar pak lang aku..
dah byk dah umor dia..
mama ckp mau 70-an..
tapi still steady n hensem kan..
gambo muda2 x yah ckp ar..
dr 7 anak dia,sorg pon x leh lawan hensem pak lang ms muda..

pas makan nasi,makan bubur,pas tue roti canai..
x cukup lagi makan plak kueh2 + apam..
teh tarik + nescafe + kopi + oren sejuk bertukar ganti..
last,aku hidang jeruk dr penang..
aku rasa yg plg byk makan,adik2 au sndr!
didahului oleh adik ipar aku yani + dik jo + dik li + en tam!
sumer settle kami sesah..
murah rezeki pak lang n mak lang..
ramai yg sponser makan mlm tue..
sama2 merasa..

yg ddk slbh aku nie..mak lang aku..
mak lang x ar tua sgt..
mama cpt beza dlm 5-6 thn dr dia..
mak lang nie ada sejarahnye tipa kali beranak..
mama cite..tiap kali mak lang bersalin..
mak lang akan jatuh sakit lama..
sbb tue ar abg2 aku rapat ngan mama..
cz masa baby,nenek aku + mak ngah + mama jaga dorg..
sementara mak lang sihat balik..

mama bersama cucu sedara yg ke berapa puluh tah..
aku pon x terkira dah..ramai sgt dah anak2 buah pupu aku nie..
dari umur aku 5 tahun,dorg dah pggl aku mak long!
yg pasti..
cucu mama sndr will coming on march next year..

kami yg telah keletihan..
aku + en tam + dik li + abah dah dok bersandar kat dinding..
bsok,sumer nak kena keje..
pak lang n mak lang berangkat dr umah alang + kak teh kul 1.00 pg
berkumpul di kelana jaya dl sblm berangkat kul 3.00 pagi..
adakaha aku hantar mereka ke kelana jaya?
oh tidak........pak lang! kakak x terdaya!
kakak doakan pak lang n mak lang selamat..
moga dapat tunaikan haji ini dgn sempurna..
jgn lupa doakan kakak ek...

No comments: