21 June, 2009

abahku syg!



abah,papa,abi,daddy,ayah antara panggilan buat seorang lelaki bergelar bapa oleh anaknye..
tuk en mokhtar,anak2nye lebih selesa ngan panggilan abah!

ya! aku mmg manja ngan abah,sebabnye:
1. nama aku jer dkt ngan abah..marliana mokhtar..adik2 aku sume nama zul..
2. aku sorg jer yg pompuan dlm adik beradik aku..
3. kelahiranku mmg dinantikan oleh abah,aku kan anak sulung..
4. sbb syg sgt kt aku,abah anta adik aku blk kg ps mak abis pantang..
(aku lasak sgt sebenarnye..mak x larat nak control..hehehe)
5. aku jer yg berani bukak walet dia,yg lain? takut..
6. aku jer yg berani mtk pape direct dr dia,yg lain kena melalui mak dl..
7. byk lagi ar..nak list sumer,ada plak yg jeles nnt..
hehehe..


pas sek,abah msk tentera udara..
trus kuar dr t'ganu..x balik2 dah..
pelat t'ganu pon dah lari..hehehe..
tp abah x lupa kat mak n adik2nye..
dia sggp korban pape jer tuk dorg..
smp kekadang tue,kitorg yg tersepit..
tapi aku tau,abah seorg abg ygbaik..



abah kawen lewat..
umor 31 thn,baru dpt anak sorg..
jodoh pon ngan org jauh..
ngan org n9,mak aku ar tue..
hik3..hik3..
alhamduillah,bahagia smp skrg..



x ada apa abah mtk dr anak2nye..
doa dia moga anak2 dia berjaya dlm hidup..
jadi org baik2..anak soleh n solehah..
ms konvo aku n adik2,abah ar plg hepi..
dpt sek kan anak dia smp menara gading..
abah ckp,dia x de harta nak wariskan..
ilmu jer ar harta kami sumer..



abah mmg best bagi aku..
dia x penah halang kehendak aku..
asal x melampau ar..
dl ms sek,aku kawan baik ngan ijam..
abah x marah,jaga batas pergaulan pesan kat kitorg..

pas spm,aku slalu kuar ngan kwn2..
abah bagi pinjam kete kat kitorg..
x mau kitorg susah2 naik komuter..
ijam yg bwk,dia sorg jer ada lesen ms tue..
minyak full tank,siap touch n go lagik..
hehehe..abah mmg best!




anak2 yg mak aku jaga,sume manje ngan abah..
tambah lagi,si kak long..aina..
skrg, ngan damia plak..

walau aiman n aina dh pindah ke k'tan..
smp skrg abah windukan dorg..
ada kesempatan,abah sure terbang jmp anak2 dia..
syg betul abah ngan dorg..



alhamduillah..
pada usia 57 thn,akhirnye abah berbesan jua..
ngan org jauh jgk..yan,kedah..
thn dpn..abah bergelar atuk plak..
sama ar ngan pak atan ek..dua2 cucu sulung..
bleh x mak longnye yg x sabar?
hehehe..



doa kau pada yg esa..
moga dilanjutkan usia abahku..
biar dia lihat aku berjaya..
hasil didikan penuh manja..
berbahagia ngan yg tercinta..

doaku buat abah x penah putus..
teringin aku tunaikan impian abah yg satu..
bergelar Haji sblm tutup matanya..
insyallah abah..
akak tgh berusaha..
akak akan tunaikan impian abah itu..
doakan akak ye..

en mokhtar!
cik marliana luv u so much!!!

No comments: