14 June, 2009

pasar payang!



ahad 7 jun,
pasar payang,t'ganu..

ikut jadual,pagi nie kami dah blk kl..
tapi seperti yg aku sedia maklum,jadual pasti berubah saat2 akhir..
dah confirm blk ptg,aku pon pg berjln2 di pasar payang..




pasar nie mmg jadi tumpuan org ramai..
dtg ke t'ganu,haruslah wajib dtg cnie..
mcm2 ada,dr hasil laut smp ar ke batik sutera..
famili aku pon sure dtg cni if blk kg..
slalu kitorg beli kepok n ikan bilis..
kat kl amatlah mahal harganye..



slalunye pas beli brg2 sumer,aku wajib singgah di gerai bihun sup!
bihun sup kat cnie mmg sedap..
yg menariknye,bihun sup kat t'ganu nie ada perut lembu..
supnye pon jernih jer..
sedap..mmg sedap!!



satu lagi yg menarik kat bndr k t'ganu..
masih ramai yg gunakan khidmat beca..
mgkn x semeriah kat bndr melaka,tapi byk gak beca kat cni..
beca2 nie dihias cantek n harganue pon berpatutan..
pengayuh beca nie ramai warga emas..
tapi dorg masih larat nak bwk penumpang yg nyata besa dr dorg..
kagum aku tgk dorg cr rezeki..
walau payah,yg penting dr sumber yg halal!

2 comments:

meezameez said...

bihun sup itu sgt menarik! aku suka perot lembu. masak lomak pon sodap!

yaNa said...

btul tue!
omak den org piloh..
mmg teror ar masak lomak porut nie..