17 June, 2009

jom jalan2..



kat dataran pahlawan dh x de kete lembu..
skrg nie byk sgt beca2..
dorg hias cantek2..

naik beca nie RM10.00 jer..
then dorg bwk kita jln2 area ctu..
sambil tue dorg bgtau ar info2 menarik psl melaka..
bagus kan dorg nie..


ms dok ralit bejln2 tue..
aku tertarik ngan kakak 2 org nie..
diam jer ddk kat ctue..
sambil dgr lagu slow..
x pedulik kt org sekeliling dah..
dorg wat meditasi kot..


nie tour guide kami..
en azlan,ptd kat bhgn kew..
sambil jln2 tue,dia bg ar penerangan..
duta kecil melaka..
mengapa mereka masih berpakaian pej?
sbb dorg x smpt tukar baju cam aku..
hehehehe..

tmpt aku tgh pijak skrg nie adalah laut satu ms dl..
baru aku sedar selama nie..
buta sejarah sggh aku nie..
hehehehe..
mak ai..
giler luas tmpt dorg tambak laut nie..
skrg nie dh naik bangunan mcm2..
kagum..kagum..


kat kwsn sungai melaka pon dh berubah..
skrg dah bleh naik bot smp susur sg melaka..
fees dia rm10.00 tuk 40min perjalanan..
masa x megizinkan..
so,aku sggh kat tmpt shopping jer..


mcm2 ada kat kompleks kraftangan nie..
sume dikumpulkan satu tmpt..
senang tuk beli brgn ber identiti kan melaka..
byk pilihan n bleh lagik kalu nak tawar harga..
aku beli opak ubi..
makanan tradisi org melaka..
ala2 kepok keping jgk ar klu kat ganu..
x tau rasa dia camne..
aku blum cuba lagi.

murah rezeki..
aku nak dtg lagi..
x puas rasanye..
aku x abis explore lagik tmpt nie..
byk yg dah berubah..
doakan aku ek..
moga murah rezeki..
amen.........

2 comments:

finfin said...

wah along.. jalan sakan.. bercutiiii.. best!

yaNa said...

bercuti? huhuhu..
along keje ar finie..
sambil tue jalan2 ar..
finie sabar ek..
abiskn pantang dl k..