18 April, 2009

balik kl!


pn azizah ckp check out pagi nie kul 10am..ok noted!

pas packing barang sumer,aku pon trus turun..nak breakfast,aku mmg x de selera lagik..aku mmg nak balik kl jer skrg nie..sepatutnya balik smlm,tapi pn plak x sihat,so extant ar lagik satu malam kat ipoh nie..

dalam perjalanan,kami singgah kat gerai limau bali..aku x ingat nama tmpt tue..yg pasti,x jauh dr medan gopeng..kat cnie ada deretan kedai yg jual limau bali..penjual2 limau bali nie,mak oi! seksi giler..takut aku nak beli ngan dorg..
pas sesi memborong limau bali,kami pon teruskanlah perjalanan kami..br jer nak start engine kete,aik x idup ar plak..puas hubby pn try,tapi still x bleh..nampaknye,makin lama lagi ar aku kat ipoh nie..dalam panas terik tue,aku pon susur ke kat kedai makan x jauh dr deretan gerai limau bali nie..aku bertanyakan tauke kedai makan tue,kat mana nak cari bengkel kete yg terhampir..
Dgn bantuan seorg hamba Allah nie,x salah aku nama abg tu Hamka,thanx a lot abg Hamka..dapat ar kami bantuan dr bengkel kete yg terdekat..makan masa jgk nak baiki kete nie..starter yg rosak,tauke bengkel tue cakap ar..perut pon dah lapar,aku makan nasi dl kat gerai makan tadi..tapi demam baru kebah,nak mkn pon x brapa selera lagik..nampak lauk2 mmg sedap..rugi lagik aku..huhuhu..
deretan gerai jual limau bali..

cian tauke nie wat keje bwh panas terik..

view menghijau..aku suka view cam nie..damai jer..
pas siap baiki kete sumer,kami pon teruskan perjalanan..on da way back,kami byk ar jgk borak2..may be dah kenal mesra,x ar penyegan cam sebelum nie..pn yg drive kali nie..cuaca pon nyaman jer..syok ar nak speed..x smp 2 jam,kami pon smp di tol rawang..aku dah mtk help en tam amik aku kat cnie..call en tam,dia baru smp subang! huh..lama lagik tue nak tggu..
x sampai hati aku nak mtk pn n hubby dia tggu,aku just suh dorg drop aku kat tepi hentian jer..em makin hijau ar kulit aku tggu en tam kat cnie..
macam pelarian pon ada aku nie..tersadai tepi jalan..

mana en tam nie? dah berjanggut tggu nie..
tue dia en tam dah sampai! setelah 1/2 jam tggu..
en tam sampai ngan muka x bersalah..amik barang2 aku yg berlonggok tepi jalan tue nak terus jer bawak kete..sambil tue dia senyum jer..
nape lambat sgt sampai? lama tau org tggu tau..
hehehe..abang salah masuk jalan ar tadi..lajak smp bkt beruntung..
huh..dah agak dah..abg..abg..

No comments: