02 April, 2009

hepi besday mak!


nie ar mak kesayangan aku..saje aku amik pic nie..asyik amik pic comel jer..

arie nie besday mak yang ke 57 thn..dah nampak raut wajah tua mak..sepatutnya umur cam nie mak dah hepi,duduk jer kat umah..main ngan cucu..mak baru dapat menantu 3 minggu lepas,hepi tgk mak..x lama lagi dapat ar mak bercerita ttg cucu,cam slalu kwn sebayanya bercite kat surau..cian kat mak,umur cam nie,masih lagi amik upah jaga budak..nak berkawan katanya..x jaga cucu,jaga anak org pon ok ar..sayang sungguh mak ngan anak2nye..lbh dr mak bdk2 tu sndr..mak baik,mak mmg baik..sumer mak kat dunia nie baik bagi aku..mmg x ada galang ganti mak pada setiap anaknye..


tadi aku pakat ngan mr tam n dik joe,wat suprise party besday tuk mak..makan famili jer..mak x suka besdaynya diraikan kat luar..membazir katanya..makan kat umah lebih jimat,lbh ditambah mana yg kurang makananya..yang penting,lebih mesra dan selesa..itulah mak..bersederhana saja perilakunya..


kebetulan tok ma anak2 mak dr kelantan dtg,kira lebih meriah sambutan besday mak taun nie..itu ar yang mak nak,makan yg ada dikongsi bersama..dalam gembira,mak tetiba sayu,anak bongsunya x ada disisi..ucu kat t'ganu,blajar kat kolej..mak mmg cam tu,kalu anaknya x de sorg,sayu ar hatinya..

danial,darwish,zaim n mr tam (geng lahap,x menyabor nak terkam kek coklat n kfc)

damia alia (sila jeles,nama dik mia aku yg bagi) permata baru mak..
aku x putus doa moga mak terus diberkati allah,di permudahkan segala langkahnya..dikurniakan kesihatan yang berpanjangan..tuk lihat aku berjaya dalam kerjaya,sambut tetamu ms kenduri kawen aku n jaga aku masa b'pantang nnt..kalu diizinkan allah biar mak jugak sambut tetamu masa kenduri kawen cucunya nnt..
x terbalas jasa mak pada aku n adik beradik..aku teringin nak anta mak tunaikan haji..biar mak puas beribadat disana..aku tgh usahakan ke arah itu..dengan izin allah,mak pegi haji dgn hasil titik peluh aku..amen.......

No comments: