07 April, 2009

opss..terlebih sudah..


pagi nie dalam perjalanan pg keje,gelap jer langit..mmg ar baru kul 6.35am,masih pagi tuk matahari menyinar..tapi langit pagi nie gelap semacam..macam nak hujan..org sumer bwk kete slow jer,berhati2 cz jalan licin..mlm tadi hujan lebat,so jalan masih basah..
sampai tol jalan duta,kete dah berderet2..jem ar plak pepg nie..camnie ar aku g keje tiap hari..byk abis masa atas jalan..aku ngan jem nie cam dah serasi..wat aku jadik sorg yg penyabar biler berdepan ngan pemandu lain yg kurang 'pendidikan sivik'..


ada gak kwn aku invite keje kat negeri jer..x jem,sara diri pon rendah jer..tapi aku nak bagi alasan apa nk transfer? nak balik kg jaga omak n ayah? ikut suami blk bertugas di negeri? or nak bagik alasan,x de org nak usahakan bendang?

umah mak n abah aku dok x sampai 30km dr opiz aku skrg,pecut jer kete pas punch card,x smp 20 min dah bleh tido kat blk aku..tunang aku plak org cnie jgk..keje pon kat cnie..nak wat camner? em kena carik calon extra org negeri lain ar neh..ada calon x tuk aku? hahaha..

tengah aku berkhayal layan jem kat tol duta,ada satu kete nie 'terlebih sudah' ar plak amik side..
nie ar akibatnya menyelit nak potong line..x menyabor nk tegur touch n go tue..saje jer cr pasal nak himpit ke kete org,dasar pemalas nak beratur pepanjang kan..tersentap ar aku..abis kete siot! mau melayang RM300 kalu camnie..


pagi2 sudah wat aku naik darah!

No comments: