24 April, 2009

tmpt keje abah

arie nie en tam x keje..dia on leave cz kena duty ahad lepas..aku pon mmg masih bercuti lagik..aku ajak dia gie dating,tapi dia x mau..huh! sombong btul mamat nie..dia baru gaji,so x mau biarkan aku abiskan duit gaji dia! eleh..bukan byk pon aku pau dia..dah gaji besau,apa ar salahnye bagi zakat ckit kat aku..huh! kedekut..

ptg tue,en tam dtg shah alam..mlm nie dia nak main badminton ngan clik dia kat uitm..aku mmg x penah ikut pon..dorg main badminton neh smp kul 2-3 pg,malas aku nak join..baik tido jer kat umah..huhuhu..

tmpt keje lama abah..sblh ngan terminal 3 subang airport..

kami grk ke sg buloh dgn 2 kete..en tam nak tgglkan kete kat umah mak aku..bsok kitorg nak pie perak..if parents aku nak pakai kete,bleh ar guna kete en tam..yg pastinye ucu yg ada kat umah tue ar yg akan belasah kete nie..kami grk dah lmbt,time org kuar opiz..amik ko! jem merata2..
aku pon trs pancung lalu kat jalan lama airport subang,nak mengelak jem kat NKVE..

kat cnie ar abah keje dl..kat Kem TUDM Subang..sronak aku ms abah jd askar dl,slalu dpt tgk heli dr dkt..zaman kanak2 dl,dapat bergambar ngan heli pon,dah kecoh cite kat kwn sek..

sepanjang abah jadi askar,merata kami sekeluarga berpindah randah..mak cite,dr ipoh ke kuantan,pas tueke alor setar,pas tue ke kuching,pas tue ke kluang n last smp abah pencen di subang..mak cite lagik,x smpt nak punggah brg dlm kotak,abah dh dpt order kene transfer..


kat cnie tmpt mak aku aktif bakat udara dl..

dulu abah slalu bwk aku dtg cnie,tgk kapal terbang mendarat..
yang penting,abah aku sungguh hensem dalam uniform TUDM..abg2 sepupu aku pon ramai gak yg join army..tapi dorg x hensem ar cam abah aku..huhuhu...

No comments: