25 April, 2009

jom heboh!!!


sblh ngan karnival armada tldm nie,berlangsung jgk karnival jom heboh TV3..ok gak ar karnival kali nie..mcm karnival jom heboh yg lps2..ada gerai pameran produk siaran tv3 n gerai2 jualan..kalu nak p karnival jom heboh nie aku nasihatkan pg arie terakhir,arie ahad..kalu pg arie sabtu,x brapa meriah sgt..selebriti pon x brapa ramai..kalu pg last day,ada wat lelongan n ramai giler artis yg ada cz mlm tue ada konsert jom heboh..


wat muka suke tp kami dah menapak 2km dr parking ke tapak karnival nie..

cuaca mmg panas terik..gerai nestle mmg jadik tumpuan aku..aku beli yogurt drink smp 6 botol! dorg jual RM10 bagi tipa pek..sejuk plak tue..kat karnival tue jgk habis..haus giler..aku ada ar gak shopping kat gerai maggie,london biscuit,lady choice n byk lagi ar kami borong..sumer yg aku beli cz aku suka sgt paper bag dorg! cantek..sumer brg2 nie dorg jual rm10 bagi tiap pek..kira mampu ar nak beli..



ms singgah kat gerai maggie,en tam join game kat ctu ps kami beli satu pek brgn maggie..game dia nampak simple,just bukak 5 mangga pintu tuk dapatkan barangan kat dalamnye..dorg bg ms 30 saat n ada lbh kurang 15 kunci yg diberikan..b4 en tam,x de sape yg dapat bukak satu pon mangga kunci tue..adakah en tam berjaya? en tam dapat bukak 4 kunci jer..frust kan,tggl satu jer lagik..btw,gud try syg!





kat gerai2 siaran Tv3 pon ramai gak artis yg join da karnival..dr gerai aksi,majalah tv,wanita hari ini n favourite radio aku HOTFM!..aku rs bsok lagik ramai personaliti Tv3 n artis yg dtg..ms aku dok merayau tgk gerai2 kat pameran nie,tgh berlangsung raptai tuk konsert ulangtahun ke 3 Tv9..so kira bleh ar jgk tgk mini konsert gitu..nak lepak smp mlm,x dapat ar beb..umah den bukan dkt..









kami bergrk blk dr tapak karnival nak dkt maghrib..ms on da way ke parking kete,kami terserempak ngan famili pak long en tam..pak long keje ngan kastam (still x lari dr pelabuhan kan) n dorg sefamili duk kat setiawan,x jauh dr lumut..
muka en tam dah berpeluh2 ms tue..cuak ar tue..huhuhu..aku wat gaya selamba n trs salam ngan mak long n cousin en tam..ada ar jgk 2x aku pg umah pak long ms bljar dl..kami offer anta pak long ke tapak karnival..cian kat pak long nak tggu bas..service dorg agak lem ckit..at least dpt redakan hati pak long cz kami x dpt nak sggh umah dia..

en tam with mak long..
nak kuar dr pengkalan tldm mmg jem teruk..ada byk jalan kuar tapi dorg hadkan jalan kuar masuk..satu pintu jer dorg bukak tuk org awam msk ke tapak karnival..jem punye ar panjang! smpt ar jgk aku ngan en tam habiskan 2 pek keropok n biskut yg kitorg borong ms karnival tadi..berborak dr satu cite ke satu cite..aku plak x senang ddk..kejap pg bkang,pas tu ke dpn balik..nak wat2 tido,x selesa cz panas..akhirnya kitorg dpt jgk kuar dr jem tue setelah amik masa 1 jam,tuk perjalanan x smp 5km!
aku igt dah kuar dr kl x de ar nak tempuh jem2 nie sumer..
busen btul ar..hilang mood gue..

brapa panjang punye jem dar..

No comments: