14 May, 2009

obstacle


kami kena berkumpul di convention centre kul 2.30 ptg..tuk aktiviti pertama kursus nie adalah obstacle course..dgn berbekalkan baju free miti yg sendat ngan aku nie,kami pon dakan sesi tgkp gmbr dl..dah same jer baju sumer,aku pon x perasan,yg mane satu aku kat cnie..



sblm jalani aktiviti nie,kami di beri penerangan dl oleh jurualatih..kena dgr bebetul,silap langkah nnt,mau ada yg makan nasik ngan straw nnt..secara rawaknye,ada 5 halangan yg kitorg kena tempuh..sumer kena wat secara berpasukan..bari betul tagline wonderpet..apa yg penting? kerjasama! (wah windu siot ngan bdak2 induksi!!!)...



aktiviti pertama..kena lepas palang nie tanpa lompat or sentuh dia..nasib dak laki ramai dlm group,tapi mau jgk ar dorg berpeluh2 nak angkat aku..nasib x patah paha dorg aku pijak..hehehe



aktiviti ke 2 plak adalah halangan berpalang jgk..tapi yg nie,kitorg jst bleh lalu antara 2 palang nie jer..sumer redha jer ar baring,then kwn2 yg lain angkat kita pas tue dr seberang,rakan2 yg lain plak sambut..



aktiviti ke 3 plak halangan bertiti..halangan nie uji minda kita tuk atasi halangan nie..tuk group yg pertama buat,mmg agak pecah kepala jgk ar nak pikir..tapi group yg next nye..copy idea dorg sudah..hehehe..korg bayangkanlah,13 org sumer naik atas satu titi yg bergoyang2 nie..



aktiviti ke 4 plak,kitorg kena merentas kayu yg bersegi nie..ms nie sumer dah goyang dah..licin tue kayu dia..silap arie bulan,mau ada yg mandi air busuk nie..aku mmg berpaut pada kwn2 yg lain..mmg dasar penakut kan..aku wat redha jer nak terjun memula..tapi kwn2 lain bagik full support! suh teruskan jgk aktiviti nie..akhirnye...kami berjaya!!!
aktiviti ke 5 plak x ada gmbrnye..aku pon x reti nak terangkan aktiviti nie..camne ek nak cite? tuk aktiviti nie,kami kena merangkak bwh jaring2..ala2 komando jgk ar..bagi aku yg debab nie, dpt ar menyelami perasaan penyu yg merayap atas pasir bila nak naik pantai..giler kotor baju aku ms nie..berjanggut pasir aku ms nie..huhuhu...

nie ar barisan group aku yg best! group satu! sumer halangan kami dapat tempuh ngan kerjasama yg padu..ms nie,aku x kenal sumer lagik bdak group aku..tapi kitorg dah bleh geng dgn baik..pggl kwn2 ko aku jer..x tau nama lgk..tapi betul ar pepatah org tua,yg berat sama dipikul,yg ringan sama dijinjing!



mlm tue dlm kul 9 lbh,kami ada satu lagik aktiviti..night walk..aku mmg takut nak msk hutan! tmbh lagik malam2 buta nie..tapi kat sini mmg uji keberanian aku..bkn sahaja merayap dlm hutan nie ms malam jumaat,tapi kami akan jalan sorg2 tuk cari jalan balik..kalu silap langkah,dorg kata jgan risau..duk jer diam2 kat ctu..pagi bsok,dorg datang cari..mak....takut!!!!

No comments: