10 May, 2009

selamat hari mak !


arie nie,satu dunia meraikan hari ibu..tarikh yg khas untuk meraikan ibu2 yg byk berkorban tuk anak2 nye..aku bersyukur masih mempunyai ibu..al fatihah buat ibu2 yg telah pergi..aku doakn mereka berada ditempatkn dlm golongan yg beriman..
sempena hari ibu nie..aku dah niat nak wat makan2 famili tuk mak..di sebabkan hari ibu ini jatuh pada tgh bulan,si angah plak br blk dr kedah last wik,si ucu x keje lagi...so,tggl si alongnye ar yang jadik mangsa..huh! payah jadi tukang plan majlis nie..




kami pakat nak celebrete hari ibu nie kat restoran ibu mertuaku..ok ar tue,ada gak bunyi ibu..mak pon suker sgt tgk cite2 p.ramlee..mmg sesuai sgt ar kan..dkt plak ngan umah kitorg..restoran nie cantek gak ar..kat dinding dia bergantungan gambar2 n poster2 filem zaman p.ramlee dedulu..owner restoran nie mmg minat sgt ngan p.ramlee..sggp tue kumpul brg2 antik n pamerkan kat ctu..



famili aku kecik..aku pon 3 beradik jer + adik ipar,yanie..so,aku order mkn pon x de ar panjang berjela2 meja tue..booking pon last minit..nasib ada 1 meja kosong lagi..kalu x,mau mkn kat umah jer..mak yg masak! tapi arienie hari mak..mak x yah masak k..mak rileks jer..



perasan x persamaan antara en tam n ucu? kalu wane kulit,kelakar ar kan..terang2 adik aku tu mmg kulit anak cino..baju dorg sama! line kat dada jer lain kaler..aku nie kalu shopping baju tuk en tam,sure beli tuk ucu jgk..maap lah aku x prsan plak terkaut 2 baju yg sama..tapi..x pe,x pe..aku mmg suka beli baju tuk dorg..slalu gak ada werehouz sale baju2 org laki kat shah alam..lagpon dorg nie sama saiz,dan yg penting dorg nie x byk songeh..rembat jer tanpa byk complain..tapi si angah lain plak,dia fussy ckit..so,x dapat ar kan..huhuhu..ko byk duit,beli ar sndr!


hepi mak mlm tue..suka aku tgk mak mkn tom yam..asyik mkn yg bersantan jo kan..tgk! smp x pakai magkuk dah tue..kaut jer apa yg ada..tue ar perangai mak..x suker membazir..tmbhn plak kalu bab makan..sbb tue kami adik beradik gemok2..x suker bazir makanan..kira ikut perangai mak ar kan..tapi si angah jer yg kurus..sbb dia lawan ckp mak..hahahaha..tipuuuuuuuuu!



nie ar team aku tuk event kali nie..kak siah yg pilih tmpt n listkan menu mkn,abe danial plak berperanan memastikan abah n mak x pg surau mlm tue..yg berat ckit tugas dia,kn wat mak marah hari tue..biar mak x de mood nak wat pape..biar mak rileks jer..angah ngan ucu plak tukang tmbh menu yg x cukup..kuang asam btul adik2 aku nie..sedap jer mengorder..n yg aku plak,ketua plan nie sumer..merangkap tukang bayar bil mkn tuk mlm nie..

pas abis mkn,take pic sumer,aku pon pg kat cashier..dgn yakin nie aku budget kurang 2 rat jer..
pas tgk bil,amik ko! RM 248.00!
tapi tuk org yg aku sayang,tmbhn plak tuk mak aku sndr..aku senyum jer ar...


akak sayang mak!

No comments: