30 May, 2009

yana mengemas?



jumaat lepas adalah final audit tuk 5S kat opiz aku..dah hampir 3 bln program nie berlangsung.. nk jadikan cite,kitorg sumer lupa akan kehadiran peti sejuk di suatu sudut di opiz kami..
sekali ko bukak,mak ai! ngan burger,roti,kuah kacang zaman tok kadok,air dah tumpah2 sumer..
bau? x yah cakap! 'wangi' satu bilik nie!
blum masuk lagi air yg tumpah dgn ngan mesin taip electric tue..
mau ada yg mati kejang kang..
punye ar bersepah2 tmpt nie..
org audit tue dah mulakan sesi pemeriksaan..a
da masa 40min lagik tuk kemaskan sumer..
bergerak pantas sblm kena maki ngan bos!





kak ita mulakan langkah,kuarkan sumer2 brg n kosongkan peti ais tue..
buang mana yg dh brzaman expired..
basuh balik sumer pinggan2 n cawan2 yg dah bertaun khemah dalam tue..
atas dasar tggjwb sbg ajk audit dalam,aku pon meng'offer'kan diri tuk bersihkan sumer kotoran peti ais itu!
adakah ini satu kenyataan?
yup! yana yg pemalas nie dgn suci hati utk mengemas k..
x yah nak nganga mulut,sia2 jer langau msk mulut korg..
aku amik masa jgk nak bersihkan sumernye..
dah sebati tumpahan nescafe nie..
sehabis tonyoh aku menaggalkan kotoran degil..
akhirnye..
smpt jgk aku abiskan sumenye..
puas hati aku tgk tmpt nie dah tersusun..
siapa yg berani kotorkan peti ais ni lagi,siap ko!
akan kutoyoh2kannye ngan kulit perut ko!

No comments: